2½ Ingen soldat = ca 13 minuter!

hallå hallå gott folk!

I dag har jag haft massa enerigi, så har gjort massa roliga saker, i morse så lekte jag massa med barna och de fick ta fram så mycket det ville utan att jag sa att de skulle städa! :) haha
Efter lunch så åkte vi till Riikka, innan vi skulle åka till horsepark och träffa massa andra au pairer.
Parken var jätte mysig och det var massa au pair barn som lekte tillsammans, medans au pairerna satt och snackade, trevligt trevligt!
Åkte hem med två trätta barn, tjejen somnade och pojken somnade efter 5 minuter här hemma, lät han bara sova i 15 minuter eftersom han igentligen inte får sova.
när mamman kom hem åkte jag till sothbery för att köpa mat till ida, möte Riikka och vi begav oss i väg till fattiga warren, tog en ny väg som är hur enkel som helst, den tog bara 30 minuter till sothbery och sedan tar det ca 15 minuter hem till mig så ca 45 minuter, inte alls långt. Ida du bör prova vägen, jätte lätt.
I warren så åkte vi till sjön och satt där ett tag, åkte sedan hem till ida där vi gick in i det läskiga badrummet, när vi var där inne så var det inte så läskigt men när vi var på väg ut så hörde vi något konstigt ljud, så vi sprang i panik tillbaka till idas rum, men var tvugna att gå tillbaka för vi glömde släcka lampan, haha. Hon bor på ett B&B och i ett av rmmen så var det en man som hade skutit sig själv och vi ville gå in i just det badrummet. jaja, nu sitter jag här och har just ställt alla mina tre väckarklockor med en kvarts mellanrum, så jag hinner somna om två gånger. jag är så allt smart!

Haha på tal om att jag är smart, jag skulle ta tiden på hur lång tid det tog att köra från sothbery i dag till mig, då glömde jag att titta på klockan men så kom jag på att när jag började köra så satte jag på Ingen soldat och den låten är 5 minuter lång och jag han lyssna på den 2 ½ gång så då borde det ju ha tagit ca13 minuter hem, såååååå otroligt smart gjort av mig!

baj baj.
// Helén

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det var väldigt vilken energikick du måste ha fått.

Du var ju så trött och förkyld, men det var ju likadant som när du låg på östrasjukhuset och inte skulle åka hem, men du fick ett telefonsamtal från USA som fick dig att genast bli MYCKET piggare med en gång. När jag ringde dig dagen efter så var du ju redan hemma, när jag trodde att du var kvar på sjukhuset.



/Kramar Pappa

2008-08-21 @ 11:22:34
Postat av: Camilla

du e den smartaste de har du alltid varit måste säga de. under våra tre år på gymnasiet måste du varit den smartaste iaf. :D hehe jag älskar dina ideer

2008-08-26 @ 13:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0