Rackarns Usa alltså.

I dag har jag inte försovit mig, men rackarns vad jag vaknade till i natt, 11.25 for jag upp ur sängen och trodde jag hade försovit mig, men så tänkte jag, jag kan ju inte försova mig i 3½ timma utan att någon väcker mig.
Jo då när jag vaknade var klockan bara 11.25 pm, och jag kunde sova i sådär 8 timmar till, vaknade sedan vid 5 igen av något som lät där utanför.
Så varför måste usa vara olika alla andra länder? am, pm, mätsaker, farifareblabla, ja de flesta saker som de är ensama om att ha som vi andra länder inte tycker om? Till och med mamman tycker det är onödigt att bara usa ska ha så olika saker, hon tycker de ska gå över till europeiska mått, haha.
Satt där nere och pratade med pappan i går i väntan på maten, då pratade vi om att jag har så mycket kontakt med sverige när jag är här, och när han minsann flyttade till collage (`?) så ringde han minsann inte hem på två månader och det tycket han var skönt, och han pratade bara lite med sina kompisar, så jag frågade vart han gick någonstans jo då gick han ju i självaste NY och själv så bodde han på long iland, hallå eller, den biten kan man ju till och med åka tåg emellan. Sa då att han var ju inte i något annat land , han pratade samma språk, okej om han inte kände nåpgon men det är väl mycket lättare att lära känna någon om man pratar samma språk eller??? Han hade ca 2 timmar hem kankse 3, jag har 12 timmar hem och annan kultur, annat språk, annat alltihop, jag tycker det är skillnad, jag hade 1½ timma till skolan inte ringde jag hem till mamma varje gång jag var i lindome, hallå eller, jag kunde ju bo där utan problem i 1 månad utan att jag skulle ringa hem. haha vilken WIMP han är eller var!!!

Nu ska jag gå ner och börja jobba, ha det bra
// Helén


Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är bra Helén, Stå på dig bara.



Puss & Kram Pappa

2008-08-20 @ 22:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0