Svenska middagen.

I kväll var det dags var för den svenska middagen som alla har pratat om nu.
Min värdpappa kom hem vid 5,45. Jobbade då 10 timmar och 15 minuter, och öven så skulle jag ha slutat tidigare i dag, men nej nej. Skitsamma.
Åkte till sandra i recerfart, körde efter en vit bil så när den bilen bytte fil så bytte jag fil, haha gansk roligt, den körde även av samma exit som jag. Kom hem till sandra efter only 30 minuter. Fixade det sista med middagen, eftersom alla kom vid 5 och jag var feting försenad.
Det blev köttbullar, prinskorv, tjockpannkaka, potatis, sill, janssons frestelse, potatis gratäng, potatis pasta, och chees sticks till barna, vilken jag kan tycka inte är så svenskt.
Alla tyckte om maten och det var även några som smakade på en icke så frestande jansson.
Vi plockade fram efterrätterna, Kladdkaka med daim och vaniljsås, singoalla, ballerina, pepparkakor, kolaflan,mm, sedan hade någon av traisys vänninor med sig en amerikansk chokladkaka, om amanda skulle sett den skulle hon vilja ha den direkt.
Vi lärde också ut, du gamla du fria på svenska och det gick riktigt bra, haha
Sandra och jag hade fiskedam för alla barna, de blev jätte glada. Innan dess fick jag och sandra ett skrattanfall så vi la oss på golvet så mycket vi skrattade. haha
Måste ju bara berätta att en utav traisys vänner som var där heter cherry, haha det tog ett litet tag för mig att fatta att det betyder ju körsbär på svenska, men attans när jag tänkte på det så började jag skratta.
Här har jag gått och blivit kallad för körsbäret också åker man till usa och gör en svensk middag för en som heter körsbäret, det lär väl bara vara anna och camilla som förstår men jag tyckte det var lite komiskt. haha
Sedan blev det att stäta, jag tog tag i diskningen. duktig var man se ni.
Sedan satte sig data trion sig ner med sina datorer och bytte bilder med varandra.
Åkte hem nu i kväll i mörkret och ska snart ta och sova.

Anna skriv till mig i morgon när du har tid, jag vill höra allt.
Elin självklart att jag kommer ihåg.



vi med den svenska maten., ahha

amerikanarna, ps hon i gula byxor är körsbäret.



Nu ska jag sova med mitt täcke, det är förövrigt as kallt i mitt rum och min näsa är inte ok.

// Helén

Kommentarer
Postat av: Camilla

körsbär haha... fast ja tror de e anna och hanna från början men ja vet jag med :D hahaha... kärsbär, de hade ja nästan glömt

2008-08-27 @ 11:34:44
Postat av: Elin

jaaa du va bra att du inte glöömer :P

2008-08-27 @ 16:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0