Min gamla faster kankse kommer på en kopp kaffe.

Hej alla glada.

Jag har just nu läst mitt bästa mail hittills i min au pair resa.
Fick reda på att min goa faster tänker bege sig hit på en liten mini tripp. Åker från göteborg onsdagen den 29 oktober och åker hem igen på måndagen den 3 november. Hon hade några dagars ledigt. Jag har just nu erbjudit henne en kopp kaffe från dunkin donuts och mina kanelbullar om hon kikar in. Min säng och tillochmed mitt täcke.
Om hon kommer så på fredagen så jobbar jag endast till 3 och då är det hallowen här, vilken taiming. Vill tillbringa en heldag i NYC med henne, visa henne massa saker här i CT.
Men hon skrev öven att hon skulle inte komma om mina kompisar kom eller var här under tiden, men nu är det så att dem är så sega med detta och det kommer säkert inte bli av överhuvudet taget, så jag sa att hon är välkommen, först tillkvarn. och det var inte ens samma datum.  Åhh jag är så glad nu och vill bara ha ett mail av henne där det står att resan är bokad och att hon kommer.
Läste igenom mailet från henne så många gånger för att vara övertygad om att det verkligen ståg det som jag läste.
Min goa gamla faster.


Nu till nuläget.
I dag kom mamman hem redan klockan 5, dra mig baklänges kunde jag bara säga.
Hon hade köpte med sig pizza hem, haha, smakade en slice med äggplanta, riccoto ost, spenat och något mer, nyttigt men inte så gott.
Bakade även dumlekakor, jätte goda fast väldans smöriga.
Åkte och träffade Riikka, jannina och lisa vid starbucks. Fick reda på att dumle inte är svenskt utan är finsk.
Maryna kom efter ett tag, hon hade fått en bil så vi åkte och letade efter ett gym som ska öppna snart, men det kommer nog inte öppna förrens i jul eller något för det var inte klart för 5 öre. I bilen fanns det automatiska bilbälten, så man inte glömmer. Har aldrig sett det innan.
Kom hem ganska tidigt, redan vid 10, hinner inte längre än till mitt rum då pappan knackar på och ber mig komma ner och prata med honom. Vi pratade "suprise" om min telefon, alla 3 får ringa för sammanlagt 700 minuter och jag har redan ringt för 364 och vi alla har andvänt 664, så han kommer att lägga till 100 minuter, men jag fick även reda på att om jag andvänder hemtelefonen så ringer jag GRATIS till ALLA!! Så om någon vill nå mig som bor i usa, jävlar om ni ringer till min mobil om jag är hemma. Annars så kommer jag att få betala 170 dollar och då har jag inga pengar kvar att leva på, eller jo 6 men jag måste ju köra lite bil också. Men jag sa att jag inte förståd honom förra gången vi pratade, att jag fattade inte att jag ringde fritt till alla med hemtelefonen. Men men.
I morgon kommer mamman hem tidigt för hon ska åka i väg till NJ på en kurs eller liknande. Hon kommer hem på fredag tror jag eller var det lördag, lördag kankse det var för på fredag måste jag jobba fram till pappan kommer hem. Vilket kan bli allt mellan himmel och jord.
När jag slutar ska jag upp till Warren och hämta Ida, åka hem till Lina för att ha en filmkväll med vin, lördagen ska vi antagligen spendera i NYC! På söndagen beger vi oss av till six flags i MA. På måndag s är jag ledig för det är liberyday här, vilket jag inte vet vad som menas med det.
I morgon kommer Riikka hit, hon är ledig, för hon jobbade i lördags, eller för att hennes familj inte orkade betala en biljett till henne på en NY yannkies(?) match. Men jag tycker allt det ska bli trevligt att hon kommer hit och tillbringar dagen med mig! haha.
Nu ska jag ta och sova så gott och tänka på vad jag ska ta och visa min gamla faster om hon kommer hit.

// Helén

Kommentarer
Postat av: Camilla

gött att få se ett svenskt ansikte då :D hehe

2008-08-30 @ 21:04:56
Postat av: Camilla

glömde skriva en sak.. nu kan du ringa mig varje dag ju :D hehe

2008-08-30 @ 21:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0