360 dollar

Nu är jag typ jätte trött, men om jag känner snadra rätt så kommer vi inte somna förrän efter midnatt.
Just nu sitter vi i hennes kök och pratar med hennes host mom, alla siter med varsin data, ganska roligt. Visar massa olika bilder osv.

I dag har sandra och jag varit i den skandinaviska butiken i Norwalk, vi var där i 4 timmar, hallå eller 4 timmar.
Vi var så excited så vi typ dog eller nåt, massa svenska saker, allt från fiskbullar till träskor.
Det var svenskar som ägde stället och i dag var den en svensk som jobbade där, när vi gick käöndes det som vi kände henne eller något, hon var as trevlig.
Vi tittade runt och fyllde 1 korg, ställde av den vid kassan och fylllde ytterligare en till korg, började bli lite hungriga så vi tog oss och satte oss i det lilla cafét och åt smörgås, jag åt en med göteborgkorv och sandra åt en så kallad köttbullesmörgås.  drack ett väldans gott te, när vi var klara lämnade vi alla våra saker inne i affären för att leta reda på en automat för at ta ut pengar. kom tillbaka och plockade ännu en till korg.
Det slutade med att vi hanlade för 140 dollar till middagen, 40 dollar för Riikkas saker, 100 dollar för mig och sandra köpte för 80 dollar.  Jag ska då minsann alltid ara värts.
hittade massa saker som vi ska andvända på tisdag till den svenska middagen som vi ska ha.
I dag kom jag hem med bland annat ärtsoppa som dem hade jgort själva i burtiken, göteborgskorv, kexs från göteborgskex, NYPONSOPPA, marsan, knäckebröd, daim, dumle, en del av en kortlek där det står information om sverige, hjortronsalt, och lite annat smått och gott.

Nästa vecka ska Riikka och jag inleda våra två nyttiga veckor, ska ordna ett schema på måndag och titta på gym och skit, sedan efter två veckor ska vi äta vanlig mat och efter rtvå veckor igen nyttig mat så man inte bara äter nyttig och sedan går upp allt som man förmodligen kankse går ner. Men vi ska försöka och det går ju bättre om man är två.
Vi får väl se hur det går, men jag har hittat ett gym och där ska dem ha olika klasser som yoga, bodypump och massa andra gemensamma lektioner, och det är ju det jag är ute efter. Så man har andra runt omkring sig, men attans om dem peppar en, rackarns vad jag hatar det.

I kväll har vi gjort köttbullar och dem var alldeles perfekta innan sandra började steka dem, då blev dem så konstiga.
Har även gjort chokladbollar som det fint heter, kankse blir anmäl eller liknande om man skriver något annat. Dem smakra jätte torrt och vi har inte ens orkat rulla dem, så nu finns "!degen" i en liten burk.
I morgon ska vi ge oss på janssons frestelse som vi ska ha på tisdag, ska bli intressant har aldrig gjort en innan.

nu ska vi se på Dirty dancing för den filmen har jag redan sett och då kan jag ta och somna under filmen som jag jgorde i går när vi såg på Nootbook. I går var vi förövrig på en china restaurang åt lite god mat, hittade en ny väg till Oxford, trodde att polisen skulle stoppa oss eftersom det var en civil polis och den hade blåljuset på men när jag körde in till kanten så körde den om mig i rusande fart frammot, så jag antog att den inte var ute efter mig haha.
Nu har jag suttit här och filosofrat i 1 timma med detta inlägget, har gjort lite andra saker under tiden med, men endå 1 timma jag som ville sova innan midnatt och nu är klockan 12.30 am. Nu ska vi förövrigt äta lite god frukt, melon, kentalo och hallon, mums. Det blir aldrig som jag tänker.

// Helén

Kommentarer
Postat av: Annisen

men gumman då.. "en del av en kortlek"???? Varför köpte du inte hela..;o)

Tittade in hos dig idag igen! Kul. Ha det bäst.

//kram

2008-08-24 @ 14:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0