Min data, mitt täcke och min kamera= Mina 3 käraste ägodelar.

Tjena mittbena.
Prinskorv prinskorv så hälsar vi här.

Just nu sitter jag i min kära säng med mina tre käraste ägodelar.
Min kamera, mitt täcke och min käraste dator.
Jag har en massagesak i huvudet som bara sitter där, det är igentligen meningen att jag ska massera mitt huvud men just nu sitter den bra som den sitter.

I dag har det varit en virrig dag, vaknade upp med att i drömmen jag drömde så trampade Sandra mig jätte hårt i huvudet.
Åt lite frukost, havregrynsgröt som för engångs skull inte kokade över i micron. hittade lite torkade frukter som jag kastade i gröten.

Jag råkade nyss om alla vill veta döda en rackarns fluga på min data så den är lite slibbig just nu.

Vid 12 tiden åkte vi till en telefon affär för sandra skulle köpa en mobil, men hon fick inte köpa en denna gången heller. Hon behöver ha massa ID och massa papper, sandra sa senare till sin värdmamma att när man köper mobil i sverige så måste man inte vi så många saker där är det mer, pang bom så är det klart. hennes värdmamma säger då att om hon skulle komma till sverige och köpa en mobil så skulle hon säkert också behöva massa papper. Ja för annars så tror väl vi i sverige att hon är en terrorist.
Vi åkte till TARGET och var där i ca 10 minuter och under de 10 minuterna hinner jag köpa mig en kamera, försäkring och ett skydd till datan. En liten "väska" som är rosa.
Vi åker sedan till en nail och spa ställe för att få våra ögonbryn i ordninggjorda. Här går man och tror att dem ska noppra, men inte de inte, det blir vaxning, 8 dollar för att ta bort lite ögonbryn´+ att dem lämnade kvar lite vax, tänk så hyggligt.
Åkte och handlade en stor skål med frukt, åkte hem till sandra och bytte om för att sedan åka till poolen, lekte med sandras barn. Åkte hem och började med janssons frestelse, skalade potatis, sedan hade vi köpt anjovis i den skandinaviska butiken, jag fick stå och FILÈA anjovisen, min händer lukade ju värre än dödskunk. usch!
Sandra den wimpen gjorde kladdkaka och klagade på att det inte såg gott ut, hallå eller, där stog jag med anjovis och hon med kladdkaka.
Nästa gång jag möte sandra så är jag skylldig henne ca 5 daim bitar, 2 rutor marabou choklad och en halv burk ärtsoppa, det är väl bra om jag skriver upp det så jag inte glömmer det.
Kankse kan ta med det på tisdag till den svenska middagen.

När jag kom hem nu i kväll kom Riikka förbi snabbt och hämtade alla sina finska saker. I morgon ska vi ordna vårat schema, och prata men jag kom så fint på att vi kan ju ha en playdate, det är ju brilliant, då kan barna leka och vi ordna med vårat, super bra ju. Annars så blir det väl starbucks eller något.

Annisen Förklaring till "en del av en kortlek"  Sandra och jag delade på ett två pack med kortlek så jag tog ena kortelken och hon den andra. Så jag köpte en hel med 52 kort och någon jocker.  Det är kul att du tittar in här.

Elin kunde inte du åtmindstånde ha lärt mig Wimp? men nu vet jag vad det betyder och jag har länge undrat vad mes är på engelska för lillkillen är en riktig liten mes. Och jag vet inte riktigt vad det har varit med mig, men jag har haft riktigt skolnoja nu förra veckan.

Nu ska jag sova och sedan ska jag ta och inleda mina två nyttiga veckor!! wooohooo

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det verkar inte vara någon "dötid" här inte, fullfart hela tiden.



/Kram Pappa

2008-08-25 @ 16:58:57
Postat av: Elin

Hahah förlåt mig gullenosen. jag visste inte att du inte kunde det (A)

2008-08-26 @ 20:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0