Cosmo på manhattan.

Fredag:

Åkte med till pojkens skola, så jag visste vart den låg, det var den minsta sal jag har varit med om.
Postade hem lite saker till sveirge.
Åkte till sandra och hade PJ party med hennes barn. Bakade pizza och sandra bakade schakrutor medans jag fick diska och bada hennes barn.
Hennes barn gick och la sig så vi spelade lite wii och jag ägde på bowling, eller inte.
Tog och tittade på mysteriet på greveholm och skrattade sönder oss.


Lördag:

Åkte in till Manhattan så var inne vid 12, gick runt lite då det kommer en parad.
Hittar det svenska cafét FIKA och sitter där ett tag och tar en fika.
Går till den svenska kyrkan och tittar runt där lite. När vi kommer ut därifrån så börjar det REGNA, då var klockan 2 och jag kan medela gott folk att det slutade regna vid 11 på kvällen, men vad gör det, vi ger minsann inte upp, sandra köper ett paraply ovh vi fortsätter mot time sqare, där vi går in på belive it or not, många konstoiga saker fanns det där.
När vi kommer ut regnar det fortfarande så vi går in på ett hilton hotell och tänkte titta på utsikten, så jag frågar han som har hand om hissen, är det okej om vi åker upp i hissen och sedan ner igen? jo men det var ju okej.
Kommer in i hissen då vi ser att det bara finns TVÅ våningar, inte konstigt att han tittade konstigt och sa JA. Men på andra våningen eller rättare sagt 23 våningen för de var bara ett stopp mellan 1-23 våningen, då följer vi strömmen och hittar en annan hiss, den kan man ta till 44:de våningen så vi åkte upp men det var så dimmigt så man såg inget, men eftersom vi inte är normala så tryckte vi på alla knappar i hissen när vi åkte ner, men vi ville ju så gärna prova på andra hissa så vi åkte 5 våningar och sedan bytte hiss, så vi fick åka 3 av 6 hissar för i den 3:de så var det ett par där innan och hissen gick direkt ner och vi hade ingen lust att åka upp igen bara för att  åka de andra hissarna.
Ute på gatan igen så köper vi två biljetter till en komediclub, som börjar 11.30, går till cluben och så vi får våra riktiga biljetter, går sedan och äter, medans vi väntar på maten tar vi fram en kortlek och börjar spela kort, man måste underhålla sig själv på något sätt.
Maten var god och vi gick där ifrån, åkte ner till SOHO och snurrade runt lite, åkte tillbaka, då jag inte längre pallar mina skor, dem var som två pölar med vatten, det lät när jag gick runt i dem, så jag köpte mig ett par flipp flopp, nu var det bara ca 2 timmar kvar till stand up komikerna började, så vi satte oss på det europiska cafét och tog oss en fika, efter en mycket lång stund så gick vi ut, när vi kom ut igen så var alla plötsligt fin klädda, och massa limosiner åkte på gatorna, vi tog lite kort i mörkret och gick till clubben.
Kommer in och självklart får man frågan om vi är över 21 eller inte, vi kan ju inte ljga om dem sedan vill se ID så vi sa så snällt, nä. Gick upp till baren och satte oss där, bartendern frågade oss vad vi ville ha så vi sa så neutrals som möjligt, ta det du tycker bäst om för samma sak därigen pinsamt om hon frågar om lägg, men det hon sa va, okej då gör jag min favorit, tyckerr ni om vodka? Jo. , sedan år vi påfyllning, så kommer jag att tänka på vad jag hade sagt till emelie innan jag åkte att någongång under mitt år så SKA jag dricka en COSMOPOLITAN på MANHATTAN så vi beställde en. när dem var klar så fick vi en till special, hon varnade oss innan att den skulle vara stark, och jajamänsan det var den. Rackarns säger jag bara, utav 3 drinkar var helen rund om fötterna. Den första var OK men den andra var lite över gränsen den tredje ska vi bara inte tala om.  Innan vi gick in så frågade jag vad allt skulle kosta, för det skulle ju vara två drinkar gratis, jo men då har man fattat lite fel och får en härlig NOTA PÅ 90DOLLAR!!!!! det var bara att betala.
Showen började och eftersom vi gick in sist eftersom våra bankomat kort strulade så fick vi sitta längst fram, vilket var ganska tur för vi kom i fokus hela tiden.
Först kom det en as tråkig tjej som bara pratade massa gojsa och trodde hon var as rolig, den andra var en kille som jag lätt skulle kunna gifta mig med, han sa till sandra åh vart kommer ni från, hon svarar.
Sweden dude, haha han ba så där säger man inte längre, haha knäckande.
en annan ba, hur många svarta killar har ni i sverige? 3 eller? sandra ba nä 4, han ba åh nästan ett helt basketlag.
Vi var i fokus vilket var riktigt roligt under hela kvällen och om inte vi skulle varit det och dem inte skulle pratat om sverige så mycket skulle det nog inte vart så kul.  Vi gick därifrån och drinkade satte spratt på oss, halvsprang gick fort till grand central där vi skulle ta sista tåget hem till sandra, kommer fram till katonah. Ringer min kära faster halv 4 på morgonen vilket halv 10 i sverige för er som inte orkar räkna och säger att jag har klarat av Hanna stormen som hon var så orolig för. Sandra kan inte köra än så vi lägger oss och sover i bilen i två timma på katonahs tågstation. Åker hem och är hemma hos henne 6.20. En mycket lyckad NYC dag/kväll.

Söndag:

Möte ida, åkte och letade efter en bowlingshall, hittade en efter mycket om och men, jag var as dålig.
Åt annanasriset igen och körde hem sandra, åkte sedan till danbery och såg på bio, Mamma Mia SING A LONG!!! haha
När vi kommer in i bio salen fanns det en stackare där så vi gjorde sällskap. Åkte hem och fastande i köö. men nu sitter jag här och ska börja jobba om 7½ timma, fick reda på i kväll att barnen har mag sjuka, GUD SÅ UNDERBART säger jag.
Om nu någon i min familj läser detta så ska jag bara tala om att jag är luspank. Så jag hoppas ni tycker synd om mig, Ni vet mitt kontonummer:)  :)

Ska lägga upp massa bilder i morgon.

// Helén


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0