Au pairer ute och far.

hallå hallå.
Denna helgen har varit den bästa på länge, har varit ledig från fredag vid 6pm och fram till måndag för att det är lebery day eller vad det nu heter.

Fredag.

Jobbade till 6 tiden, mer än vad jag brukar men jag räknade med att sluta halv 8 så det var okej.
Möte Ida och Riikka på stop&shop i sothbery, åkte hem till Lina, hon lagade lite mat till oss. Jag och Ida tyckte det inte var vidare kul med att bara titta på film, för vi ville prata, så vi gick ut och satt ute i massa timmar, vi blev blandannat omringade av massa äckliga grodor. Det satt 1 vid varje dörr som var redo för att attakera oss.
Ida kom på att hon inte har så mycket IQ och det bevisade hon under kvällen och även hela helgen.
Gick in tillslut för att sova för vi ångrade oss att sova i bilen för jag råkade säga, "tänk om det skulle komma en yxmödare" och vi kom fram till att vi är i usa och där kan det fakstigt hända. Tittade lite på Tsatsiki morsan och polisen innan vi la oss, rackarns vad vi skrattade
. per hammar är ju favoriten.
"vad ska du ha på dig?"
"nått rött kankse, då syns man."
På lördagen planerade vi att åka till NYC så jag tänkte så fint ställa klockan, men Ida sa då att hon aldrig sover länge när hon sover borta och att vi inte behövde ställa klockan, hon var inte så säker när Lina och Riikka väckte oss vid 12 så var jag ganska butter på mig själv varför jag inte ställde klockan.

           




Lördag:

FÖRSOV oss, skyndade i väg hem till mig, tog vägen via stop & shop för att köpa frukost till tåget.
Åkte till katonah för att ta tåget in till NYC. Mötte sandra vid grand central, åkte taxi upp till central park, bestämde oss för att åka cykel med en snubbe som cycklar för oss. jag har aldig skrattat så mycket som jag gjprde då, Killen som cycklade han var en person för sig. Han fick cyckla lite i nerförsbacke för att orka komma upp med oss, och det enda han gjorde var att skratta, på tal om inte vi 3 svenskar där bak. Några skrattade åt oss när vi kom cycklandes.
Han berättade lite fakta och information om NYC. Vi såg de mesta som vi ville se i central park, fontänen där dem spelade in vänner, fontänen som är med i sex and the city, paradgången som är med i love in manhattan, och massa massa andra saker.  Vi lämnade cykeln efter 45 min, med mega ont i magen för allt skratt.
Det fanns jätte många hästar där så jag fick lite problem med min näsa. Men det gick över när vi satt på starbucks på trump. Klockan gick och gick, tog H&M som en sista affär på 5 ave, jag vinkade in en taxi och kände mig som värsta NY bo. Åkte hem till mig och såg klart på tsatsiki.


            

            

             

Söndag:

Vaknade 7.15 utav att sandra ringde och sa att hon och angela åkte från katonah.
Åkte från mig 8.20 efter mycket om och men fått ut våra biljetter till six flags i MA.
Köpte frukost på mc dolnalds :) Vilket inte var särskilt gott.
Stannade för att tanka eftersom jag är så smart så kom jag på efter x antal minuter hur man gjorde.
Kom fram till 6flags 10.30, köpte parkeringsbiljett för 25 dollar för ida tyckte det var bra! :)
Vi blev scanade när vi skulle gå in, men alla kom in som tur var, fast det började pipa när jag gick igenom.
Såg en lång kö som vi inte visste vart den gick till, men den gick till flash pass, man fick en liten manick och på den kunde man boka det man ville åka men bara en sak i taget, så vi var V.I.P hade en egen ingång och slapp stå i kö så länge, vissa kollade dem inte ens om tiden stämde på, för när man bokade så fick man en tid som man kunde åka, men vi provade alltid innan. Vi blev nekade 1 gång och det var till superman. Åkte massa roliga saker, den första bergoch dal banan vi åkte var på gränsen till att man skulle kunna få riplersskada.
Det fanns ett vattenland där med, men sååå smart som jag har blivit på sistone så tyckte jag det var lite översmart att ta med sig badkläder när dem hellre kan ligga i bilen. För jag tycker det är mycket roligare att köpa ett par nya bad shorts i en liten rackarns affär. Så jagköpte mig ett par röda vita asss snygga bad shorts. När jag gick ut sedasn så kände jag riktigt hur jag matchade mina nya fina röda vita bad shorts med min rosa vita bikini.
Jag var jätte glad och positiv under hela tiden jag hade på mig mina nya shorts.
Vi stog i kö jätte länge för att åka någon rolig sak som man slog i rumpan.
Hittade ut i från vattenparken till superman, det var den roligaste jag har åkt, en backe var  75 grader, jag känner bara att det är lite mer än ballder, den varade i 155 sek, alltså 2,35 sek för alla som inte är så smarta. den åkte i 75 mph. Det var klart den bästa. Det var sådan go stämning innan man skulle åka, halla stog och hejade för en, haha.
Men tråkigt var det ju för dem som fick stå i kön över 1 timma utanför och sedan 30 minuter inne, men vi å som är V.I.P sa bara tråkigt och gick in. :)
Det hann bli mörkt när vi kom ut igen så vi satte igång att spela, alla vann var sitt gosedjur, fast vi var bara 3 svenskar. Galet dyrt var det, 5 dollar för ett spel. Tur att jag inte tänkte på hur mycket det var i  svenska pengar eftersom jag spelade 2 gånger, + 2 andra spel.
Innan vi gick hem så köpte Ida en tröja till mig, en brun jätte gosig tröja som det står six flags på.
Satte oss i bilen igen klockan 11, var alltså där i 12½ timma, vilket var helt underbart.
Satt i lite köer på väg till motorvägen, när vi kommer till hartford så hittar vi skyllten 84 watherbery och blir jätte glad, i samma sekund som vi svänger in på 84:an jo då ska sandra förstöra allt och säga så trevligt att: helen jag har glömt min kamera på parkeringen, jag tappade den men tog aldrig upp den.
Så det blir bara att ta första bästa exit och vända, trodde vi. Tog första exit men det var minsann inte bara att vända, utan vi kommer till CT huvudstad, så vi låste alla dörrar, oljelampan börjar lysa rött på heltid, vi vet inte vart vi är vi såg bara massa som såg ut som om dem skulle vilja mörda oss i vilken sekund som helst.
Men Ida hon den smarta hon hade ju så klart sett ett hilton hotell. Så efter en liten stund så hittar vi tillbaka, så vi var nu på väg till six flags 12 på natten. Kom tillbaka och vem är bäst om inte jag så jag hittar sandras kameran på parkeringen. Sicken tur man kan ha. Åker hem den roliga färden, lämnar av Ida i warren igen genväg minsann. Kommer hem 3.30 efter en helt sjukt bra helg med vädret och allt. NYC + six flags kan det bli bättre?

         



Denna ilden är enbart för att jagälskar idas min, haha den säger mig så mycket.

Måndag:

I dag har det varit någon labery day eller något, men tackar för det för jag slapp att jobba.   Riikka och Lina väckte mig i morse vid 1, gick ner och gjorde havregrynsgröt och ringde till grötö. Laila ska komma nu och det är bestämmt, den 29 okt till den 3 nov.  Nu ska jag sov för jag är jätte trött och min data har allvarliga problem.
Men lite bilder hinner jag allt att lägga in här.

// Helén

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Per Hammar is the shit :) Roligt med massa bilder Helén, mer av det tack! Lev väl, haha ;D PUSS <3

2008-09-02 @ 17:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0